Wednesday, November 25, 2009

dapat cuti

25hb November 2009



Hari ni bos aku janji nak bagi aku isi dokumen tender seawal pagi. Perjanjian ngan dia, if aku nak cuti 26hb until 30hb November tu, aku perlu isi 2 buku tender tu until siap. Pas tu baru leh cuti. Peliknya.. orang lain tak yah pun syarat-syarat. Leh je cuti. Aku setuju je dalam ketepaksaan.. janji aku leh cuti.. Raya beb.. Tak kan tak mau balik kan..
Tunggu punya tunggu until petang, satu apa pun aku tak dapat lagi. Bos aku ada tapi dia buat biasa je.. Aku mula la rasa semacam je. Lupa ke pakcik ni. Kita ni ati dah mengelodak nak balik kampung. Last last dah tak boleh tahan, aku gi je tanya. Ngan selamba je dia jawap "emm... belum boleh bagi la Ayang. I belum siap. May be esok, if u tak siap isi, saturday u datang kerje balik. Boleh ka?"
Pungggggggggggg.... Rasa tetiba macam kena tembak and nak nagis je... Tak boleh cuti esok. Tensionnyeeeeeeeeeeeee... Huahhhh.... Meraung pun tak guna looooooooo.... Aku tak leh terima hakikat kena balik dari kampung petang raya untuk berkerja pada hari Sabtu. Makkkkkkkk... tolong laaaaaaaaaaaaaaaaaaa...............


Tengah-tengah dok tension maut tu tetiba aku dapat intercom dari Kak Ina, ada berita gumbira katanya.. My bos just inform tender closing date pospon to 15hb Disember 2009. So, sesapa nak cuti dipersilakan... Yahooooooooo Ya bedabeduuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Aku on the spot lompat dari kerusi. Happy yang tak tau nak cakap. Sebelum ni aku dok pikir macam-macam dah.. Tak terbayang petang raya nak balik KL ni sorang-sorang. Allah maha mendengar rintihan aku.. Alhamdullillah...

Baru leh senyum balik... hehehehe....

No comments:

Post a Comment