Tuesday, November 3, 2009

KENDURI BUAH-BUAHAN

3hb November 2009


Pagi ni bangun penuh semangat siap nak gi keje walaupun perut terasa sakit (tiap-tiap bulan cam ni la..). Memandangkan ada keje yang perlu diselesaikan, aku gagahkan jugak. Keje berlambak tak siap. Tup.. tup.. duk tak duk makin sakit la pulak. Jap ok jap tak. Aku dah naik cuak dah. After selasai keje kat dbkl, aku pun gi la klinik. Doktor tu kasi satu injection. Emm.. apa lagi melayang RM40.. tapi dapat la MC 1 hari.. Tapi cam setengah hari je la MC tu sebab jam kul 12pm masa tu..

Balik umah tak tau la pulak nak buat pe, peliknye.. if kat opis bukan main mengatuk lagi. Ni peluang tido bukan main cerah tapi tak leh tido gak mata ni. Leceh betoi la.. tu sebab aku tak suka sangat MC-MC ni. Bosan dok umah yang betulnye. Tak rest pun sebab kepala asyik dok pikir keje kat opis je.


Tetiba... jeng jeng ... telepon berbunyi... Makcik Jam dari istana kayangan calling-calling ajak makan buah-buahan tempatan yang dibawa pulang dari dusun dia nun di Parit sana.. Pucuk di cita ulam mendatang la, maka aku pun mulakan keje-keje membungkus kain baju nak berhijrah ke istana hinggap ku tu..

Tak sampai 5 min sampai , terus Bismillah le ngan buah langsat, rambutan, durian & pisang.. Punya la banyak aku makan.. sebesen kulit ha... Tak caya? Lihat lah sendiri...


Langsat, Rambutan, Durian & Kulit-kulit yang Tinggal

Pas makan, makcik Jamnah bukak internet.. Beria-ia dia nak aku up date blog. Bersusah payah dia dok cari line.. Biasa lah kan.. guna broadband di "kayangan" lak tu.. Thanks Jam.. Jasa mu dikenang...So apa lagi, update blog le aku.

Fuhhh...!!! view dia best... Di bolcony, angin sepoi-sepoi bahasa bak kata Si Makcik ni 20km/hrs... tasik menghijau, kenderaan bergerak-gerak, awan membiru, burung berterbangan dan lain-lain lagi lah... Sungguh mendamaikan... Alangkah bestnye if tiap2 ari leh cam ni...

Ni la tempat aku men"update" blog

No comments:

Post a Comment