Friday, November 13, 2009

NOTICE PINDAH UMAH

11hb November 2009


Tengah syok buat keje kat opis ni sambil melayan radio.. tetiba aku dapat panggilan. Bila tengok nama yang appear, ati dah rasa tak sedap je.. Emm.. Sepupu owner umah aku call. Dia kata kita orang dikehendaki pindah hujung bulan ni gak sebab rumah tu dah dijual. Ya Allah..!!! tension maut yang tak tau macam mana nak cakap. Cuba bayangkan, lagi 15 hari nak sampai 1hb. Pas tu hujung bulan nak balik raya haji. Masa bila nak pindah. Keje lak tengah berlambak. Dugaan betul...

Sesekali pikir, kejam gak tuan umah ni.. Ikut perjanjian both site kena bagi notice 2 bulan if nak pindah.. Tup.. tup.. lain lak citer. Hilang terus mood nak buat keje. Otak tetiba je jadi serabut sesangat & masih mengharap kot-kot ianye hanya satu mimpi. Tapi tak leh buat apa dah... kenyataan tu Ayang ooiii..!!!! bukan mimpi...
Bagi menenangkan fikiran, ke umah "kekanda ku" Cik Lijah di Istana Kayangan itulah dituju. Sebelum balik ada la mintak Cik Lijah kita ni beli sushi kat Octopus.. Makcik ni la yang mengajor aku makan makanan Jepung ni.. Dulu tak leh masuk gak. Lama-kelamaan.. emmmm... Sedap la pulak... Aku ni tak leh tension, rasa nak makan je memanjang.

Malam pas mandi semua, maka mengadaplah kami berdua makan sushi yg dibeli oleh Cik Lijah tadi. Suruh beli 4 ketul, berketul-ketul lak dia beli. Puas nak bagi habis. Lama tak makan...emm... sedap sungguh rasa.. cam tak cukup lak... Kuang kuang kuang...



Malam, otak masih berpusing-pusing dok pikir pasal umah. Rasa tak leh tido, Maka diatas sofa diruang tamu la aku layan perasaan until tertido sampai ke pagi... Dan pagi sesangat la pulak aku dah terjaga..

Tetiba teringat ke kak Fairos, dia ada la mintak aku tangkap gambar permandangan luar dari Istana Kayangan Cik Lijah ni... Buat kakak fairos, ni la post-post yang sempat di snap guna handphone tak canggih ku ini...

No comments:

Post a Comment