Monday, November 16, 2009

SHOPPING TIME

15hb NOVEMBER 2009

Seperti yang di niatkan, seawal pagi dah bangun untuk gi terjah JJ Puchong pagi ni.. Apa-apa pun perut perlu diisi penuh dulu. Breakfast kat port biasa. Mana lagi... depan kedai Pak Aji la..

Sesampai je dia sana, apa lagi shopping la apa yang patut.. Semua guna duit "plastik" yang keras tu je.. Diam tak diam dah dekat kul 3m.. patut la cacing-cacing dalam perut dah start nanyi lagu keroncong je.. Apa lagi, food court terdekat di tuju. Both aku & makcik Jamnah makan yee mee hot plate.. Tapi rasa aji dia power sesangat kot, both sakit kepala petang tu.

Salah satu barang yang di shopping - Beg birthday Widad
(From - Mak Long, Mak Lang, Mak Ayang, pakUda & Pak Su)

On the way balik, teringat lak sesuatu... nak gi lense "gedik-gedik".. hehehe.. Lense fancy fancy gitu.. Maka, ngan secepat mungkin terus tuju ke Sentul. Singgah jap kat masjid sebab tak solat Zohor lagi. Tu wajib tu.. Cam na pun kena tunaikan dulu.. Bende lain leh lagi nak pospon..

Selesai sembahyang, aku & makcik Jam pun terus gi kedai cermin mata kat Bandar Baru Sentul. Teruja habis makcik ni nak beli, bila tengok lense tu. Memang cun.. RM98 for 3 month.. Power mata pun di periksa, apa lagi kita org pun tak sabau-sabau nak pakai...tup..tup.. budak kedai tu leh cakap, kena order dulu tak leh dapat on the spot. Dalam 3 ke 4 hari baru sampai. Emm...potong betul la budak ni... Hilang mood terus.. Dan dan tu gak nak balik. Kecewa sesunguh..
On the way dari Sentul ke umah, teringat lak ada port lagi satu untuk dapat lense "gedik-gedik" ni.. Terus la gi.. Pun mengecewakan gak sebab sama je.. stok tak de kena order dulu. Aku dalam dok cuba-cuba tu terus la ambik keputusan buat je cermin mata bagi mengantikan cermin aku yang dah calar balau. Tukar kaca je sebab power bertambah yang teramat sangat . Now my new power 550/575. Dulu 450/425. Wuahhhhhhhhhh...... Sedihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... Sedihhhhhhhhhhhhhh... Sedihhhhhhhhhhh......

Setelah puas tawar menawar, aku pun setuju la buat ngan kos RM350 and terpaksa la beli 1 set contact lense sebab spek tak dak, tak leh jalan looooo.... Melayang lagi Rm55 untuk colour lense yang aku tak le berapa berkenan tapi terpaksa ambik... kalau tak ambik maka "patah kaki" la makcik jawapnye..


Malam tu teiba aku dapat sms dari Makcik Jamnah "istana kayangan"... Cam ni la bunyi sms makcik ni (aku salin sebijik2 ni.) :-
" cek piah, aku dah rasa tak sedap ati la. Pasal "nenek" ngko tu. Aku nak esok ngko pindah jugak sini. Sapa suruh citer yg bukan2"...8:36:26pm


Emm... cam na ni.... nape la yang ngko asyik dok ingat kat "nenek" tu... Bukan salah aku la Jam.. salah dak Ija kawan aku tu.. Dia yang citer... Actually now, tiap kali gi umah ngko, teringat la gak kat "nenek" tu.. hehehehe....

No comments:

Post a Comment