Monday, November 23, 2009

BERIYANI GAM

21hb November 2009


Hari ni kira cam hari ini dalam sejarah la buat aku. 1st time makan berianai gam.. kat Bangi. Emm.. memang selalu aku jumpa nasi ni tapi entah tak tau kenapa tak berminat nak makan. Aku ni makanan berminyak ni kureng sikit la. Aku more tu sup dan nasi putih or lauk2 kampung rebus-rebus gitu.

Emm.. Aku ambik beriani gam Ayam Merah (Rm11.00) and my freind ambik lauk kambing (rm15.00). Ambik ngko sepinggan besau. Tapi perut memang lapau giler sebab jam dah tunjuk kul 3.30pm dah hujan lak tu.. Apa lagi habis semuanye sehingga menjilat jari.. hahahaa..

On the way balik, hujan lebat mula turun.. Nasib dah dekat nak sampai. Aku park near DBKl. Dalam ati dah rasa macam tak best je.. Tup tup tengok,.. Tingkap kereta tak tutup separuh. Nasib tak de bende hilang. Tapi basah la dalamnye. Cuai betul aku ni kan.. Tapi memang tak tau masa bila terbukak. Belah penumpang depan lak tu. Side aku logik gak la..

Aku ni if tak jumpa bebdudak ni seminggu memang dah rasa semacam je. Rindu sangat kat dia orang.. balik cheras and ambik bebudak ni bawak gi umah mak long. nak tido sana katanya. CAm biasa si kenik "merah" tu kena gi ambik dulu. Minah kecik ni, nampak je kita dan dan tu gak bye bye kat mama and abah dia. Dia tak kira sapa janji dia dapat jalan. Terhibur sangat tengok keletah dia orang. Hialang jap tension.

Ainani, Merah, Kak Chik & Uda


Si kenik ni tak dok diam.. Kan dah kena kepit

Lepak-lepak sambil makan-makan

No comments:

Post a Comment