Saturday, November 14, 2009

SETELAH HAMPIR 12 TAHUN

14HB NOVEMBER 2009


Today, pas keje aku ada perjumpaan with kekawan lama masa belajar "Dip" dulu. Kira dah hampir 12tahun tak jumpa. FB yang banyak membantu aku mempertemukan aku ngan kekawan lama. Tapi bukan semua orang yang terlibat. Dua tiga orang je. Aku pun asalnye tak boleh nak join tapi bila rancangan ke Johor dibatalkan, so aku memenuhi jemputan tuan umah. Excited sangat rasa nak jumpa.

Location Au3, umah kak Zana. Tak sangka gak aku main gamble je naik Duke highway tetiba sampai tepi umah dia terus. Tak sabau nak jumpa yang betulnye. Almaklumlah hamir 12 tahun tak jumpa. Kita orang dah janji 'potluck". Memandangkan aku tak de masa nak memasak, order kek coklat je la..


Tuan umah (Kak Zana) yang maintain cun with anaknya Sara


Sampai sana, emm.. kak shima dah sampai with anak-anak. Tinggal Ija je yang belum sampai. Florin, Yanti & kak Azah memang tak leh datang. Ada hal last minit. Kak shima ni, dari dulu till now maintain gebu. Tak caya tengok la. Tak de parut sikit pun kat muka dia. Putih bersih. Geram betul tengok. Rasa macam nak pecit-pecit jeeeeeeeeee pipi dia. Kekadang terpikir gak, bestnye if dapat kulit licin cam tu kan.. Tapi nak buet cam no, dulu tak mau jaga, sekarang sendiri mau ingat le cik sepiah ooiiii... hehehehe...

Kak Shima yang maintain gebu
Bersama dua orang askar-askarnye yang handsome-handsome gitu



Ni lak Dak Ija - My teacher untuk subject structure kat kolej dulu
Bersama dua orang bunga yang cun macam mak dia gak

Makanan banyak, orang yang nak makan tak le ramai sangat. Walaupun dah lama tak jumpa tapi dia orang leh perasan aku kurus sikit.. Memandangkan aku tak leh le nak makan beria-ia sangat ari tu (walaupun banyak le gak langgau pantang petang tu)..So kena la pecah rahsia aku makan Just Mate 5 (JM5) keluaran Dr Romzey. Maka sesi bercerita pasal makan Jus Mate 5 pun bermula. Habis tiga-tiga orang nak makan. Nasib ada stok dalam kereta. So, dapat la sorang 1 kotak.. Kita tunggu dan lihat sapa sukses...Hehehehe...

Juadah, Jamuan Dan Tapau an.. Hahahaa


Jam dah tunjuk pukul 4.30pm. Hujan lebat la pulak nak balik. Bebudak dah mula boring. Lastly, hujan pun hujan la...Terpaksa redah gak. Pas semua bende di tapau.. Banyak betul makanan buat bekal. Kami semua beransur sama serentak.


Siap baring-baring dah ha... Tapi tak reda-reda gak hujan nye...


Kak Shima, Kak Zana, Aku & Dak Ija & anaknye

Pada kak Zana, terima kasih atas jemputan dan syok sangat dapat jumpa korang semua.. Seronok tengok masing-masing dah ada "produk" sendiri yang comel, handsome & cantik-cantik belaka. Next time jangan lupa jemput lagi eeh...

Malam pas sembahyang Maghrib, kuar gi JJ (Jaya Jusco) lak. Janji petang dah bawak ke malam. Sori eek Makcik Bedah... Siaaaaaaaaaannn.... Lama menunggu... Atas permintaan aku, JJ Maluri bertukar ke JJ Puchong. Hujan lebat.. sesampai je.. Nak masuk parking pun, Q punyaaaaaaaaaaa la panjang & berlapis-lapis, apa lagi niat malam dibatalkan dan on the spot gak memasang niat baru lak - "esok sepagi-paginye mesti ada di JJ Puchong". Ikut niat tu macam gaya nak tolong dia orang buka kedai la... Cam tu la kurang lebihnye... Hehehee...

Balik, Tetiba ..Makcik Bedah ni nak gi beli iron board lak, terus lencongan di buat ke Pasar Malam Bukit Anggerik... Barang yang dikehendaki tak memenuhi citarasa & tahap quality yang dikehendaki... So tak beli la...

On the way back, Makcik Bedah ni nak makan chicken chop lak dah.. Nasib ada port baik near by. Aku makan tauhu bakar je. Setelah kenyang perut, maka balik lah semula ke Istana Kanyangan.. Dengan penuh perancangan untuk masa depan bagi mengunjungi port-port Jalan-jalan Cari Makan seterusnya.... Sekian... Wassalam....

No comments:

Post a Comment