Sunday, January 10, 2010

TAYAR BARU

9hb JANUARI 2010

Setelah hampir 6 bulan, akhirnya pas keje aku terus ke kedai tukar tayar kereta. Tak tau nape hari ni aku leh tergerak ati nak gi lak. Last 3 month dah memang kritikal yang betulnya. Dah la hujan setiap hari, jalan licin. Tiap kali break, tak le berapa nak mencengkam dah tayar tu. Naik gayat nak drive.

Cina kedai tu check and terus cakap kena tukar semua sekali. Bagi aku ok la lagi bunga-bunga tayar tu.. Cina ni saja je kot nak bisness (dalam ati la...). Tapi aku tukar juga keempat-empatnya lepas dapat approval.. Bila dia ambik tayar baru nak pasang, makkkkkkkkkkkk aiiiiiiiiiiiiii... patut la kena tukar, tayar lama tu memang dah tak berbunga yang betulnya compare ngan tayar baru.. Jahil betul aku ni bab-bab kete. Tau bawa je.




Dalam Proses Alignment

Aku buat alignment sekali. All 4 tayar baru + alignment it cost me about RM750 cam tu. Jam 3.30pm baru settle semuanya. Emm.. now, baru la rasa best and save sikit drive..


Malam.. elok nak keluar bawa si Merah ni mandi kolam, hujan lebat la pulak. Janji petang. Hujan and i tertido lak. Bila malam pun hujan, aku bawa je dia ronda-ronda naik kete. Best bawa "mak nenek" sorang ni.. Banyak mulut. Nyanyi-nyanyi.. Baca A, B, C, 1, 2, 3. Pas tu singgah McD, saja bawa dia main kat play land dalam tu.. Kul 10pm cam tu ajak la balik. Tak mau balik la pulak minah kecik ni. Aku nak pegang je dia lari, pegang je dia lari.. Last-last sekali apa lagi gendong la bawa balik. Macam-macam cara dia buat nak melepaskan diri..


Dalam kete, member penat kot main tadi.. Bagi je susu terus lena sampai le ke umah.. End Story..

Pada Nur Damia .... (tak ingat la nama penuh. panjang sangat) selamat hari jadi yang ke 3 tahun.. Jangan jeling-jeling lagi eeh.. Kuat menjeling budak ni. Tajam gitu... but stil maintain "cute" macam mak dia. Mia ni anak no. 4 my sis - Ateh Rubiah..




Mia - 2tahun kot masa ni. Tak Pasti

No comments:

Post a Comment