Sunday, January 10, 2010

NASI BRIYANI GAM

10HB JANUARI 2010


Ada la planning nak bawak si Merah tu mandi kolam. Tapi mood dia tak baik ari ni. Baru bangun tido. Jadi cancel. Aku gi cuci kereta. Tetiba dapat sms dari Cik Istana kayangan ajak teman gi PKNS Bangi. Cari baju katanya.
Memandangkan aku free, so ok je la kan.. On the way gi sana, si makcik ni ajak makan nasi beriani gam. Aku tak le rasa nak makan sangat, tapi nak teman punya pasal, makan la jugak. At the end both tak habis makan. Dah la mahal (Pada aku la..). Rm12 cam tu sepinggan. Bergantung pada jenis lauk. Bagi aku, tak le sedap mana pun. Si makcik kayangan tu pun kata tak sedap. Dulu-dulu dia kata sedap gak.


Beriani Ayam Merah (Aku Order)

Yang aku tak leh tahan tu, dah tau tempat tu nak meniaga, apa la salahnya buat sinki or basin cuci tangan. Guna paip air. Ni tak sediakan air dalam bekas je. Macam tak puas nak cuci tangan. Tu kira ok la lagi boleh dimaafkan.. Toilet lak, leh buat tak de paip air dalam tu. Letak tong drum (yang warna biru tu) je kat dalam.

Aku sampai dalam kul 12pm, masuk toilet tengok tak de air (agak berbau lak tu toilet tu). Check dalam tong tu ada baki sikit-sikit. Try cebuk. Mak datuk.. kotor giler air tu. Terkezut akak. Nasib aku check semua dulu sebelum guna. Kalau tak, tak ke naya namanya. Bila aku tanya kat budak situ, "toilet tak de air eeh.." Ngan selamba je dia jawap, "belum nak isi kak..". Confiused makcik... Pada aku kebersihan toilet penting. Tambah-tambah jual makanan lak tu. Secara tak langsung mencerminkan kebersihan kedai kita.. Tak gitu...



Beriani Daging Herba (Makcik Jamnah Order)

Ni cuma pandangan aku je.. Lain orang lain la penilaiannya. Gi la cuba.. Mungkin sedap bagi anda.... Hehehe...
Ni masuk citer pasal birthday pulak.. Bulan ni berturut-turut 3 hari ada orang celebrate birthday dalam family aku.. Today ada 2 orang :-

Aiman @ Abang Long, anak my sis Habibah. Today genap 9tahun. Mat ni amat patuh pada kedua ibubapanya. pandai mengaji, pandai bahasa arab & pandai dalam pelajaran...


Muka kepenatan balik dari kebun

To Aiman :-


"Happy birthday to you... happy birthday to Aiman... Happy birthday to you... Moga menjadi anak yang soleh dan berjaya dalam hidup.. dan contoh buat adik-adik... Aminnnnn... "

To Kak Non, my sister in law... Happy birthdaaaaaaaaaaaaayyyyyyyyyyyyyyyy...!!!!!!

2 comments:

  1. Potong ler kau Yang, sedap sedap terliur akak tengok nasi beriyani tu, tetiba kau cerita pasal toilet. Terus tak selera ... wakakakakaka

    ReplyDelete
  2. Mungkin sebab tu kot ayg tak lalu makan. hehehe. Han2 siap suruh betulkan harga bukan RM10.RM12 yang betulnye.. heheheh

    I dah betulkan pun

    ReplyDelete