Wednesday, January 27, 2010

CHILIS & SUTERA JOGJAKARTA

26HB JANUARI 2010


Malam ni aku ada janji ngan sorang kawan ni (senior masa kat ITM dulu). Lama betul tak jumpa. Near 2 years kot. Lama tu gak la aku simpan sourvenior untuk dia yang aku beli masa gi jalan-jalan dulu. Jadi malam ni, akan sampai la ke pemilik sebenarnye sourvenior aku tu..


Jumpa kat KL. Emm.. terkejut gak tengok. Dah kurus rupanya tapi nampak cam dah tua sangat. Dah makan usia.. (jangan marah pokcik.. Kang lagi tua jadinya..). Hehehe...

Ada ole-ole untuk aku dari Surabaya. Sepasang kain sutera Jogjakarta. (Emm.. Gi Surabaya, kain dari Jogjakarta.. Cam na tu...). Kain pasang yang leh di buat baju kurung dan sewaktu ngan nya. Tq..Tq.. Tq.. Cantik and lembut kainnya.. Sure mahal punya..

Segan gak nak ambik yang betulnya (mana taknya, ole-ole aku bagi murah je compare ngan kain ni). Aku cuma tolong booking kan tiket je, dah dapat baju sepasang.. Next time nak booking tiket call le yek.. Untung-untung dapat dua tiga pasang lagi.. Kuang Kuang Kuang.. Lawak je..

Kain Sutera Jogjakarta


Memandangkan lama tak jumpa, so gi la makan-makan.. Puas round last sekali my freind pilih Restoran Chili's di MidValley. Aku suka gak and setuju sesangat sebab memang dah lama nak try makan kat sini.



Ni la kali pertama aku "enter" restoran ni.. Jakun, janggal dan lain-lain la. Langsung blur tak tau nak order. Dah le tak berapa nak faham "story" dalam menu tu. Pakai tengok gambau je la yang mana berkonan di hati. Order pun main tunjuk-tunjuk je, nama menu dia nak sebut pun tak berapa nak reti... Tergoliat lidah den jadinyo.. hehehehe.. So, ni la hasilnya...



1set complete with roti cam capati gitu.. Mushrom .... (nama menu tak ingat)


My freind ni lak lagi best. Baca menu macam nak rak. Naik takut aku tengok. Ngan confident je order. Tup tup.. datang nasi dan ikan. Aku selamba je cakap "Ngko nak makan nasi rupanye". Dia leh cakap.. "Hahaha.. Aku pun tak tau main order je.. Ingat ke mende..". Aku gelak macam nak rak.. mana taknya.. Yo yo je.. gaya confident masa baca menu & order. Tak leh pakai rupanya..



Ni la Ikan With Rice


Lagi tak boleh tahan, member aku ni tak berapa nak lalu makan food yang dia order. Nasi orang sakit kata dia. Tak de rasa. Tu untuk orang dok spital. Tapi memang tak sedap langsung yang dia order tu. Mahal saja je...



Our dinner malam tu


Emm.. memandangkan kita orang dok kat luar, waiter tu tak sabau sabau nak kemas. Pantang kita letak sudu je, dia main nak angkat je.. Habis benda-benda atas meja tu dia kemas. Naik tak selesa lak. Tau la dah nak tutup kedai tapi sabau-sabau la sikit tidak ni baru kul 10.30pm.. Bahagian dalam nak tutup lambat lagi.. Kul 12.00am.


Atas rasa lemas yang teramat sangat dah.. Kita orang pun beransur la dari situ..



No comments:

Post a Comment