Wednesday, August 18, 2010

BALIK KAMPUNG

14HB OGOS 2010 - SABTU (4 RAMADHAN)

Jam kul 3.00pm, aku masih di opis. Banyak keje nak disiapkan.. Tetiba handphone aku berdering. My youngest brother call. Just arrived from Labuan & decide nak balik Taiping terus. Apa lagi, aku ni tergedik-gedik la nak ikut. Nak berbuka ngan mak and abah tercinta.

Maka, balik lah i & my brother tu ke Taiping menaiki kereta dia. Bertolak kurang lebih kul 5pm. Esok aku akan balik ke KL semula menaiki bas yang tak tau lagi kul berapa. Tiket tak beli lagi. Takutnya tiket tak de.. memang mati le nak menjawap ngan bos. Isnin aku ada submission..

Sepanjang jalan, my brother ni citer la itu ini begitu begini. Lebih kepada bab-bab agama. Alhamdullillah.. banyak betul perubahan pada dia. Sepanjang jalan tu dia pasang surah-surah dari AL-Quran dan dia boleh ikut dengan lancarnya. Emm... bertuah sapa dapat kawin ngan dia. Really matured..

Tiba di Taiping kul 8.00pm. Hujan sepanjang jalan. Berbuka, sembahyang maghrib & terus gi terawih. Semua sekali gi.. mak, kak lah, abang ishak, aku, aus and my 4 anak buah.. uda alia, uda waie, akim & abang afiq.

Doa Hari -4

Ya Allah..!!! Berikanlah kekuatan kepada ku untuk menegak perintah-perintahMu. dan berlah aku manisnya berzikir mengingati Mu. Berilah aku kekutan untuk menunaikan syukur kepada Mu dengan kemuliaan Mu. Dan jagalah aku dengan penjagaan Mu dan perlindungan Mu wahai zat yang maha melihat.

No comments:

Post a Comment