Thursday, July 29, 2010

AYAM PENYET API

28HB JULAI 2010 - RABU


Lama betul tak buat aktiviti jalan-jalan cari makan ngan "hos glamour" aku yang sorang tu. Memandangkan malam ni aku akan jumpa dia untuk ambik barang yang di order, aku pun ajak le makcik ni gi makan ayam penyet but dia la yang kena belanja.. huahahahaha... (lama dah promo kat dia but dia tak pernah gi lagi kedai tu).

Actually saja je buat lagu tu. Kalau tidak sure payah sikit minah ni nak kuar dari istana kayangan dia malam-malam buta ni. Lagi pun restoran tu dekat sesangat ngan umah kita orang.

Ni le makan-makan yang di order :-


Ayam Penyet = RM 7.90/plate (siap order 2 plate lagi)




Udang Penyet = RM 6.90



Kuah Lemak Pucuk Ubi - Rm 3.50



Laici Jelli Ball = RM 4.50



Soursoap Pop Blueberry = RM 5.50
Nasi kukus = RM 1.50/plate (order 2 plate but lupa angkat gambar..)


Maaf le yek if harga & nama lauk tu tak berapa nak tetap tapi around tu le angka and bunyinya... Lari cikit je kot. Tak hingat le lak harga betul.. Almaklumlah, orang yang bayau.


Secara keseluruhan, memang sedap le ayam penyet ni. Boleh le rekomen bagi 4 bintang kepada sesapa yang nak datang & belum mencuba lagi. Sambal dia memang sedap. Cuma bagi aku, udang penyet tu tak berapa nak sesuai le harga ngan udang dia. Udang dia kecik giler. If dia up size udang tu & agak segar lagi best rasanya..

Air laici tu memang sedap pada aku. Cuma yang tak boleh tahannya... Manis bangaaaaaaattttt pak... Cam boh gula sekilo dalam tu. Boleh kencing manis jadinya. Aku sampai tambah air suam secawan dalam tu. Baru le leh nak letak kat lidah.. Dasat sungguh kemanisannya tu...







Emm.. dan gambar di atas ni, cam biasa... Ni la model & hos wajib lagi glamour yang aku maksudkan tu.. Cute kan.. Sesuai gitu dengan rancangan Jalan-jalan Cari Makan aku ni... hehehehe..

Opppsss.. lupa lak.. Makcik ni la gak tukang bayau untuk majlis makan malam, malam ini... Kuang Kuang Kuang...

Tima kacih daun keladi, next time bayau lagi eehh... :-)

No comments:

Post a Comment