Thursday, April 15, 2010

EXAM DAY & RELEASE TENSION DI I-CITY

10HB APRIL 2010 - SABTU


Tak lelap tido ari ni. Almaklumlah, kul 8am ada acara "main pinball" (aku menduduki exam SPA Gred 41). Terlebih excited nak menembak rasanya aku ni.. heheheee.. Sesampai je kat Sek St Mary, berdebau lak rasa. Aku langsung cam tak bersedia untuk "berperang" ari ni. Semua muda-muda berlaka. Macam fresh graduate je gayanya.


Keseluruhan 7 paper yang akan aku duduki untuk peperiksaan ni. Jam 8am mula dan berakhir jam 5pm. Break hanya 20min bagi setiap paper. Naik nak termuntah menjawap rasanya. Ada yang senang dan ada yang susah dan ada yang tak cukup masa untuk menjawap.


Bagi aku sekadar tembak apa yang patut, janji semua peluru melekat disasaran. Tak kira la kena ke, sipi sipi ke or langsung tak kena. Janji aku dah guna peluru yang ada sepenuhnya. Hahahaha...


Dua paper yang terakhir tu buat aku rasa betul-betul nak termuntah. 425 soalan dalam masa 2jam dan soalan yang berulang-ulang. Apa-apa pun aku la orang terakhir yang hantar kertas tu dan kuar dewan. Tu pun penjaga periksa tu cakap "Puan masa dah habis.."


So conclusionnya.. untuk ari ni, aku la yang "berjaya" dalam permainan pinball ari ni.. Aku yang last kuar "padang" kan.. hehehehe... Tapi result sama ada aku terpilih untuk mewakili pertandingan seterusnya... Jawapan dia Tunggggggggggggggggggggguuuuuuuuuuuu.... 17 mei akan datang... Kuang Kuang Kuang..

Bagi menghilangkan tension dan meraikan kejayaan aku menduduki exam yang aku tak nak sangat gi tu, aku ke I-CITY, Shah Alam dalam keadaan sakit-sakit kepala tu. Tak kisah dah sakit ke apa. Janji release tension...





Cantik tempat ni. Rugi sapa yang tak gi. Aku gi pun tanpa planning. Tak le bawak kamera (memang tak de kamera pun.. hahahaha). Orang punya la ramai. Hujung minggu. Nasib dapat parking di kawasan yang tak le jauh sangat dari tempat ni.




Yang sedihnya, baru je snap empat lima keping gambar, bateri hp lak kong. Tension sungguh. Nak kata apa lagi kan. Memang dah dekat dua hari aku tak charge bateri pun. Sibuk study la katakan..



Dah la tangkap dua tiga keping je gambar, tak berapa cun lak angle dia. Almaklumlah suruh bebudak tolong tangkapkan. Tak salah dia orang pun, view point pada aras yang berbeza, cam tu la jadinya,, hehehehe...







Kreatif betul dia orang ni. Semuanya dari lampu. Banyak bentuk binatang yang dia orang buat dari lampu. Ada swan, rusa, katak, panda dan lain-lain.








Selain dari dapat tengok lampu tu, ada la juga sudut jualan permainan, hiasaan dan sebagainya yang berasaskan lampu. Ada cekak, jam, mainan kanak-kanak dari lampu, ada macam-macam la. So, kepada mak bapak yng berkunjung, get ready la.. tengok muka moyok anak-anak masing-masing selagi tak dapat apa yang dikehendaki dari kedai-kedai jualan tersebut..




Setelah menghayati apa yang patut, aku beransur pulang. Apa-apa pun sebelum balik, perut perlu di isi. Baru lena tido..

No comments:

Post a Comment