Thursday, April 15, 2010

CINTA & CIPTA

15HB APRIL 2010 - KHAMIS




CINTA & CIPTA



Berjalan terus berjalan

Tentui jalan yang nak dituju

Mencari terus mencari

Intan bukannya batu


Berliku jalanan berliku

Berbagai rintangan bagi ku

Taqwakan rasa hati mu

Kita titi satu persatu


Diriku serta dirimu

Hidupmu juga hidupku

Cinta dan cipta yang satu

Hanya takdir yang menentu



Mendaki hingga ke puncaknya

Berenang hingga ke seberang

Matlamat hidup kita

Pasti akan berjaya....



Diriku serta dirimu

Hidupmu juga hidupku

Hanya takdir yang menentu

Cinta & cipta yang satu



Hidupmu serta hidupku

Diriku juga dirimu

Hanya takdir yang menentu

Cinta & cipta yang SATU.....



Aku suka sangat lagu ni.. Lirik dia simple and message yang nak disampaikan bagus sangat bagi aku. Rentak kehidupan....


Actually, aku 1st dengar lagu ni zaman sekolah menengah rendah lagi. Hujung tahun 80an (if tak silap la). Dah berpuluh tahun yang lalu. Lirik yang aku ingat hanyalah apa yang diwarnakan tu je. Entah nape tetiba rasa nak cari lagu ni lak hari ni. Aku agak-agak je la tajuk dia tanpa tau sapa penyanyinya.


Search punya search dan after di download dan di dengar.. Betul la lagu ni yang ku cari. Senyum je.. Suke cangat.. Baru hari ni la aku tau penyanyinya sapa - Sweet Charity dan baru hari ni la aku dapat menyanyikan lagu ni sepenuhnya. Aku dah hafal lirik dia.. Hehehehe...




No comments:

Post a Comment