Tuesday, March 23, 2010

BUAT TENDER

23HB MAC 2010 -SELASA

Lately ni banyak sangat keje sampai rasa tak menang tangan. Naik tak tau mana nak buat dulu. Yang memberi instruction ramai (aku ni banyak bos) but yang nak buat sapa lagikan 2 tangan ni je la (dah dituju keje pada aku, nak buet cam na). Kalau ada 10 tangan, sepuluh sepuluh aku full swing guna.. hehehehe..

Siap semua keje aku kul 8pm. Ati rasa tak sedap je ari ni. Antara gi gym or membantu kekawan kat sini siapkan isi detail dalam dokumen tender. Atas rasa tanggungjawap aku batalkan niat untuk ke gym. Walaupun aku tak di suruh atau di ajak atau di jemput untuk membantu. Aku yang offer diri (kepoci sikit bab-bab ni.. hehehe..) sebabnya, bagi aku ianya sebahagian daripada tanggungjawap aku dan tender ni amat-amatlah penting untuk company.

Bila tengok ke progress berkait tender ni, dalam ati terus terlintas... "Emm.. pakai sampai ke pagi la jawapnya..." Boleh agak dah. Kalau masih ada yang tergamak balik umah ari ni, tak tahu la.. Pakai tak siap la esok pagi. PASTI...


Dan sesungguhnya memang sampai ke pagi tak siap sepenuhnya. Aku membantu apa yang aku tahu dan mampu buat. Aku dan Kak Fairos tak tido langsung semalaman dan buat non stop til kul 5.30am. Hanya kami berdua je yang stay til ke pagi. Mungkin rasa "bertanggungjawap" tu tinggi kot dalam diri kita orang ni...


Aku tak leh nak lelapkan mata waktu menunggu azan subuh (ada la setengah jam lagi nak azan). Bukan apa, perasaan tak "sedap" sesangat mengenangkan banyak lagi bende yang perlu diselesaikan depan mata aku ni. Takut tak sempat sampai ke lokasi sebelum kul 12pm je...

Nasib ada extra baju dalam beg gi gym. So aku pakai je baju tu with suar jean (tak balik umah punya langsung ari ni). Tudung mintak bantuan si Al bawak dari umah.....

No comments:

Post a Comment