Sunday, October 25, 2009

ACARA MAKAN-MAKAN

24hb Oktober 2009

Ari ni aku keje, tapi rasa macam cuti lak kat opis ni.. Sunyi.. Ramai yang bercuti minggu ketiga. Pas sembahyang zohor, aku terus balik rumah kak chah.

Sesampai je di sana, tengok tak de orang.. Emm.. rasa kecewa yang teramat sangat. Apa lagi "hello" mak le time time tu gak. Rupanya semua orang kat umah Boy (adik lelaki aku Abdul Rahim). Acara makan-makan kat sana tengahari.. Aku ingat ke malam kang.... Apa lagi, umah Boy pun diterjah (dalam 200m je dari rumah kak chah), sepantas kilat le aku sampai sana. Gara-gara lapau sesangat. Kuang kuang kuang...


Fuhhh... best giler makan. Banyak betul makanan. Ada ikan siakap bakau, ikan cencaru sumbat belakang, air assam, sambal tumis sotong, ayam masak merah, bayam rebus dan lain-lain lah... Sedap-sedap semuanye. Adik ipar aku si Zarina ni memang pandai masak. Disebabkan lapau sesangat aku lupa la pulak tugasan wajib aku - tangkap gambau. Dah kenyang baru teringat. Letak muka tuan umah dah la yek.. hehehe..

Tuan Umah - Boy & Zarina & Merah bersama dayang-dayang

Walaupun perut dah macam nak meletup kekenyangan... Tarikan tembikai kuning tidak dapat ku tepis lagi... Apa lagi ngap ngap ngap la.... Manis la sesangat pulak tembikai ni. "Lipat" sakan le.. Tak malu dah ngan tuah umah.. Emm... tengok bebudak makan ais krim, aku pun tak mau ketinggalan, makan air krim lak.. Habis diet aku hari ni.. Tak tahan dugaan sungguh. Bukan apa aku teringat kata-kata orang tua "makan la masa boleh makan ni.... ". (ayat seterusnye tak nak sambung, kang menyesal lak makan banyak.. hahahaha.)

Bagi mengelakkan aku tido akibat kekenyangan, aku pun main la internet.. Jam ni la pas edit sikit-sikit (actually dah beribu kali edit) aku pun mula la mem"publish"kan blog aku ni untuk tatapan ramai. Ingat ke dah ok, rupa-rupanye ada gak mistake sini sana. Malas nak layan dah... Hentam saja la labu...

Malam, gi hantar abang ipar aku balik Kelantan dan kami (aku, kak chik, jamnah & kak tan) terus ke Gombak untuk jumpa doktor Saraf. Cari punya cari jumpa la akhirnye. "Miracle" la juga doktor ni. Tapi untuk "miracle-miracle" seterusnye, pesakit-pesakit kena le datang 3 kali berturut-turut mengikut masa dan tarikh yang ditetapkan.

No comments:

Post a Comment