Thursday, September 6, 2012

PENSIL BUKAN SEBARANG PENSIL..

5HB SEPTEMBER 2012 - RABU


Banyak tak? hehehehe... antara my collection juga ni. Dulu dah ditunjukkan koleksi FM kan. Selain dari FM tu.. Ini le yang suka ku kumpul.. Pensil Kayu..




Ni bukan sebarang pensil tau.. Pensil ni semua dari hotel-hotel seluruh Malaya dan ada la jugak pensil dari hotel-hotel luar negara. Yang bestnya.. kebanyakkannya bukan le yang makcik pi tidoq kat sana.. A few je.. Lelain tu semua kekawan yang sememangnya mengetahui akan hobi ku ini, akan membawa pulang ole-ole ni. If nak harapkan makcik ni.. memang tak akan dapat banyak gini la. 

Tak dinafikan makcik banyak gak le terjah negara-negara luar dan dalam bumi Malaya ni, tapi pepaham je la.. backpacker.. Hotel tak de cap yang kita dok. Mana nak ada pensil kan kan kan.. ;-(

Pensil ni semua for display only.. memang tak dibenarkan untuk diguna pakai. Sayang u... 
Nape makcik suka pensil ni?
Macam mana datangnya hobi ni?


Citer gini.. Hobi bermula bila housemate makcik dulu memang pengumpul pensil ni. Teacher - makcik panggil dia. Masa tu makcik dapat je pensil, akan bagi ke dia. Dia akan asah sampai pensil tu tajam-tajam dan simpan.  Lelama makcik berpindah umah. Tiap pensil yang dapat dok kumpul-kumpul la nak bagi ke ex housemate makcik tu, tapi tak jumpa-jumpa.. Maka jadilah ia koleksi peribadi makcik lak.. Di situlah bermulanya hobi ku ini...hahaha...

Yang betulnya pensil hotel ni cantik, bermacam bentuk dan warna. Ada yang bulat, tiga segi, enam segi dan jarang-jarang jumpa empat segi. Warna pun boleh tahan le. Ada le sebatang dua extra pelik sikit warna dia. Tapi kebanyakkannya standard color cam dalam gambar.



Antara orang yang paling banyak menyumbang adalah my beloved brother, Abdul Razak, my best freind aka our company accountant, Seok Leng & arwah ZJ0407. Tima kacih eeh..

So, pas ni sesapa yang gi menginap kat memana-mana hotel tu inga-ingat le kat makcik eeh. Boleh le makcik tambahkan lagi koleksi pensil ni.. hehehehe..


2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
    Telephone..Number:[+60]1123759663
    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete