Monday, May 23, 2011

1st TIME NAIK ETS

22HB MEI 2011 - AHAD


Disebabkan ada masalah teknikal, ari ni aku balik ke KL naik public transport. Dah tu kira cam gamble je la main cari tiket last minit. Apa-apa pun aku kena gi Tanjung Malim coz kete kat sana.

Around kul 3.00pm aku siap dah nak balik. My sis and bil hantar ke stesen bas. Gam-gam sampai je ada 1 bas ke Ipoh nak jalan. Terus naik je.

Baik pakcik bas ni siap berhentikan aku kat depan stesen keretapi Ipoh lagi sebab masa nak naik tadi aku ada cakap yang aku nak kejar train so kena sampai awal, i jalan pun tak tau. hehehehe..

Baik tak baik pakcik ni, masa sampai area tunnel kat highway tu hujan, dia lak yang dok susah ati cam na aku nak gi ke stesen tu. Tak pe pakcik, if terpaksa, kan ku redah gak. Tak de masalah janji leh sampai b4 6.00pm kat stesen.



Emm.. tiket kul 6.30pm habis dijual. Kena naik kul 7pm. Cedih le ngan penjual tiket tu, jawap soalan punya la eksen. Kuar dari kawasan tu, semua orang dok merunggut bende yang sama. Siap ada yang nak buat aduan lagi. Berlagak sangat kata dia orang. Ini le orang kita. Front counter mana leh buat cam tu kan. Imej tu.



My 1st ticket.. 13C Koc A

Now baru kul 5.30pm so kena tunggu le kan. Untuk tidak membuang masa, aku baca le buku yang ku angkut ke hulu ke hilir tapi bacanya tidak le tera mana sangat. Masa berlalu tanpa disedari dan dapat le cikit2 ilmu tambahan... :-)


Still menunggu



Ta daaaa... Dah sampai...

Segan le nak tangkap gambar dalam train ni. Orang dah penuh. Puas le gak cuba tangkap tapi faham-faham je la tepon pun cam ayam.. Goyang bagai gambar.. :-(


Dalam train

Train delay 15min. Emm.. best gak naik ETS ni. Rasa cam cepat je. Speed tulis 150km/h. Bersih dan selesa. Kul 8.30pm sampai dah Tanjung Malim. 1h10min journey. Canggih dah stesen Tanjung Malim rupanya. Lama sungguh tak datang sini.


Stesen Keretapi Tanjung Malim

Anak buah datang jemput naik motor. Yang tak leh tahan, dia leh lupa bawa helmet extra (baru pandai bawa motor mamat ni, dah pesan pun tapi gabra sangat sampai terlupa). So, nak buat cam na. Langit dah bagi isyarat. Naik gak le tanpa helmet. Kena lalu pekan Tanjung Malim & depan Balai Polis lak tu nak ke Proton City. Tawakal je.

After makan and solat aku terus bertolak ke KL naik kete. Setelah menaiki segala jenis pengangkutan Kete - Bas - Train - Motor - Kete, aku pun selamat le sampai ke my home sweet home tepat jam 10.40pm..


2 comments:

  1. Pak polisi, ada orang bonceng motor tak pakai helmet...dah berkali2 akak masuk blog ayang ni, tapi tak boleh nak komen..ni baru boleh

    ReplyDelete
  2. Hahahaha... dah selamat dah selamat.. Kecut perut gak masa tu.. Takut kena tahan..
    Emm.. sometime ayg masuk blog akak pun jadi gitu. Itu yang koemn lambat tu. N3 dah banyak br nak komen..

    ReplyDelete