Friday, March 18, 2011

AKAN KU TUNGGU... MEMORI...

17HB MAC 2011 - KHAMIS

On the way nak gi jumpa kawan along si Harith aka Tukang Kebun Jalanan ni kat Kampung Batu Muda (nak ambik barang Si Hajar kawan along kirim dari Terengganu), aku dengar DJ radio (stesen mana tak perasaan lak) kata "...dengarlah Akan Ku Tunggu dari Candy...".






Emm... lama betul tak dengar lagu-lagu gini. Almaklumlah lately ni tak dengar radio dah. Insaf asyik dengar zikir penenang jiwa je. Kang layan lagu jiwang2 leh berderai air mata lak time time jiwa kacau ni.. hahahaha.. Entah cam na la leh terpasang radio lak ari ni..

Tiap kali dengar lagu ni akan mengingatkan aku saat2 menyiapkan desertation 14 tahun yang lalu. Famous amos lagu ni time tu. Lagu ni + ABC le peneman aku tiap kali jadi burung hantu berjaga malam & siang dok menaip nak siapkan dissertation tu. Tension giler masa ni. Azab rasa.. Dulu kecekapan menaip cam ayam patut jagung je.. hheheheeh. Rancak sikit lagu ni so hilang le sikit niat nak memeluk bantal tu kan..

Yang bestnye selama hari dok dengar lagu ni, tak pernah lak terpikir nak ambik tau lirik lagu ni. Yang aku tau cuma 2 baris ni je "Akan ku tunggu... Hingga tiba saat itu....". Ni je la yang aku akan join jadi backup singer tiap kali dia nyanyi. Lain-lain tu layan muzik dia je.

Dengan tiba-tiba terfikir lak nak tau apa la yang dia dok kata & apa yang ditunggukan.... Apa lagi onn internet & search lah kan. Hasilnya.....


Akan Ku Tunggu

Rindu menyelubungi
Aku yang diuliti mimpi
Teguh memeluk hati
Degup rindu kau miliki

Dikau berjanji... pasti
Suatu hari kan
Terbukti nanti
Hidup ini akan kau sinari
Cahaya cintamu kasih

Hari berganti hari
Aku kan tetap menanti
Kukuh meneman diri
Cintamu tetap di hati

Dikau berjanji... pasti
Suatu hari kan terbukti
Gelungan kasihmu di jemari
Ikatan cinta abadi

Aku yang menghitung hari...

Akan ku tunggu
Detik tiba saat itu
Akan kutunggu
Janji naluri nan satu
Akan kutunggu... kasih


Best gitu senikata dia rupanya. Paling aku suka yang yang aku "bold" tu.. kira cinta bersatu la kan.. hahahah..

Ayang... Ayang mana punya kapal la ngko naik.. If ada anak, dah nak PMR dah.. baru ngko tau itu senikata... ish ish ish... Slow nak mampus... muahahahaha.....

Tu je citer disebalik lagu ni... & hasilnya aku dapat "A" for my dissertation... hehehehehe...

No comments:

Post a Comment